Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 36
 İndirme 3
Ebeveynlerin Çocuklarının Dijital Oyun Oynamasına Yönelik Dijital Ebeveynlik Davranışlarının İncelenmesi
2021
Dergi:  
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışma, ebeveynlerin çocuklarının bilgisayar oyunları oynamalarıyla ilgili tutum, izleme ve arabuluculuk davranışlarını anlamayı amaçlamaktadır. Bu nitel durum çalışmasında, 30 ebeveyn 14 açık uçlu soruyu cevaplamıştır. Veriler betimsel analiz yaklaşımına göre analiz edildiğinde bulgular tutum, izleme ve arabuluculuk olmak üzere üç ana başlıkta temalandırılmıştır. Araştırmada, ebeveynlerin özellikle eğitsel oyunların çocuklarını zihinsel açıdan geliştirdiğini ve eleştirel düşünme becerilerini artırdığını, genel olarak dijital oyunların ise teknoloji kullanımını takip etme kolaylığı sağladığını ve hayal gücünü geliştirdiğini düşündüğü belirlenmiştir. Ebeveynlerin çocuklarının dijital oyun oynama sürelerini kısıtladığını, dijital oyun seçiminde daha dikkatli olmaya çalıştıklarını, eğitsel oyunlara yönelik olumlu ancak diğer dijital oyunlara yönelik ise olumsuz tutum sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, ebeveynlerin dijital ebeveynlik yaklaşımlarını yeniden gözden geçirmeleri gerektiğini göstermektedir. Dijital ebeveynlik, ebeveynlerin daha fazla dijital oyun oynaması anlamına gelmemektedir. Bunun yerine çocuklarına dijital oyunlarda karşılaşabilecekleri riskleri ve kazanımları öğretmeleridir. Bu çalışma, çocukların deneyimlerini ebeveynlerin bakış açısından incelemiş ve çocuğun dijital yaşamı açısından çocuk ile ebeveyn arasında ne kadar etkileşim olduğunu göstermiştir.

Anahtar Kelimeler:

Investigating the Digital Parenting Behaviors of Parents on Children’s Digital Game Play
2021
Yazar:  
Özet:

This study aims to understand the attitudes, monitoring and mediation behaviors of parents about their children playing computer games. In this quality situation study, 30 parents answered 14 open end questions. When data is analyzed according to the visual analysis approach, the findings are subjected to three main titles: attitude, monitoring and mediation. The study found that parents thought that educational games develop their children mentally and enhance their critical thinking skills, and that digital games generally make it easy to track the use of technology and improve their imagination. It has been revealed that parents limit their children’s time to play digital games, they try to be more careful when choosing digital games, they have a positive attitude towards educational games but negative towards other digital games. The findings show that parents should review their digital parental approaches. Digital parenting does not mean that parents play more digital games. Instead, it is to teach their children the risks and gains they can encounter in digital games. This study examined the experiences of children from the perspective of the parents and showed how much the child interacts between the child and the parents in terms of digital life.

Anahtar Kelimeler:

Investigating The Digital Parenting Behaviors Of Parents On Children’s Digital Game Play
2021
Yazar:  
Özet:

This article aims to understand the attitudes, mediating and monitoring behaviors of parents related to the digital games played by their children. For this qualitative research, 30 parents answered 14 open-ended questions. Data analyzed descriptively. The data were analyzed with respect to the research questions and the analysis showed that the findings could be grouped into three themes: attitudes, monitoring, and mediating. The findings of the study demonstrated that parents thought that educational games developed their children mentally, developed their critical thinking skills, enabled them to follow up on how to benefit of those games, and developed their imagination. The research findings revealed that parents limited the time that their children spent with digital games; tried to be careful with regard to their children’s choices of digital games; and had positive attitudes toward educational games, but not others. The results implicated that parents need to raise their digital parenting approach. It should be noted that digital parenting does not mean parents to play more digital games. Instead of that it provides them to teach their children the risks and gains that may face in digital games.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler


Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 445
Atıf : 880
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi