Bu araştırmada özel eğitim öğretmen adaylarının oyunlaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarından veri toplamak amacıyla çevrimiçi asenkron yarı-yapılandırılmış görüşme ve ayrıca yüz yüze yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmıştır. Toplanan verilerden temalar çıkarmak için içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde öğretmen adayları klasik ders anlatımına göre oyunlaştırmanın oyun bağlamı içinde eğlenceli, ilgi çekici, etkili ve kalıcı öğrenme deneyimleri sağladığını belirtmişlerdir. Ek olarak oyunlaştırma sürecinin kendilerinde önceki konuları tekrar etme ve sonraki konular için de derse hazırlıklı gelme sorumluluğu hissettirdiğini ifade etmişlerdir. Bu düşünceden hareketle gelecekteki öğrenme ortamlarında oyunlaştırma uygulamalarının kullanımının giderek yaygınlaştırılması önerilebilir. Oyunlaştırma uygulamalarının kullanımına yönelik eğitim kurumlarında seminerler, çalıştaylar düzenlenebilir, farkındalık çalışmaları yürütülebilir.
This study is aimed at examining the opinions of special education teachers candidates on playmaking. The research is designed as one of the quality research methods. The study conducted an online asynchronous semi-configured conversation with the aim of collecting data from the teacher candidates and also a face-to-face semi-configured focus group conversation. Content analysis has been used to extract themes from the collected data. When the research findings are examined, teachers’ candidates have noted that playing according to the classical classical narrative provides fun, interesting, effective and lasting learning experiences within the game context. In addition, they expressed the responsibility of the gameplay process to repeat the previous subjects and to prepare for the subjects. With this thought, it is recommended that the use of gaming practices in future learning environments be increasingly widespread. In the educational institutions aimed at the use of gaming practices, seminars, workshops can be organized, awareness studies can be carried out.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|