Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 59
 İndirme 18
Use of virtual reality and digital technologies for studying folklore in Ukraine's educational institutions
2020
Dergi:  
ScienceRise: Pedagogical Education
Yazar:  
Özet:

This article describes the phenomenon of using virtual reality for educational purposes using the synergy of folkloristics and digital technologies as an example. It is not difficult to agree with the opinion that virtual reality today is an ideal learning environment. The concept of using virtual reality technologies for education and science is fully implemented in the virtual reality software and hardware complex for education - VE 3D ieCenter. With the help of this hardware complex, it becomes possible to use virtual reality for studying folklore by pupils or students. The expediency of using the 3D Internet as a means of increasing the interactivity of the educational process is argued. The desire to break beyond the two-dimensional presentation of information has led to the creation of dynamic virtual technologies. Today, new perspectives in the form of 3D information on the Internet are available for teachers in educational and information technologies. Using virtual and augmented reality technologies, students of secondary and higher educational institutions will be able to interact with objects in virtual space or participate in important historical events. Virtual and augmented reality technologies should be applied in the field of education, primarily because the educational system must adapt to complicating processes, models, and theories and students need to operate with a lot of information and new ways of presenting it. As an example of the use of virtual reality during practical classes on the study of folklore, the article described the structure of an interactive quest and a seminar Author Biography Oleksandr Pydiura, Taras Shevchenko National University of Kyiv Volodymyrska str., 60, Kyiv, Ukraine, 01033 Department of Folklore Institute of Philology

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








ScienceRise: Pedagogical Education

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 471
Atıf : 31
2023 Impact/Etki : 0.011
ScienceRise: Pedagogical Education