Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 11
 Görüntüleme 4
Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Oyunlaştırılmış Yaratıcı Etkinlikler : Bir Eylem Araştırması
2019
Dergi:  
Journal of Individual Differences in Education
Yazar:  
Özet:

The aim of the study is to examine students’ products created according to topics of sixth grade social sciences taught by gamified creative activities in the first semester of an academic year and evaluate this process according to students’ views. In accordance with the overall purpose, this study seeks answers to these questions: ‘How are students’ products created in sixth grade social sciences courses taught by gamified creative activities?’ and ‘How are students’ views about sixth grade social sciences courses taught by gamified creative activities?’ In this study, action research method was used because it mentioned about bringing a different approach to existing system and reflected students’ collaborative works created both inside and outside the classroom by extending learning environment. Moreover, students actively participated in the study. The researcher directly participated in the environment that sixth grade social sciences courses were taught by gamified creative activities and observed students and their products. Study group consists of 20 students (8 girls and 12 boys) who attend sixth grade in a private school in Sakarya and one researcher who is a teacher at this school. As data collection tools, observation, document examination, interview and reflective students’ diaries were used. According to students’ readiness level, gamified creative activities were designed and implemented.  The study concluded that gamification elements are productive and efficient in social sciences courses. In addition, it was identified that students actively participate in the courses and have positive attitude and high motivation. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Journal of Individual Differences in Education

Dergi Türü :   Uluslararası

Journal of Individual Differences in Education