User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 7
 Downloands 1
BAKIŞIN FENOMENOLOJİSİ: PASTORAL SENFONİ’DE KÖRLÜK
2022
Journal:  
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
Author:  
Abstract:

Bakış konusu öznenin kuruluşunu açıklamada büyük bir öneme sahiptir. Bakış, Ötekinin üzerinden gerçekleşir ve Öteki arzu alanının kuruluşu için gereklidir. Dolayısıyla varoluş alanı arzu yani yasak etrafında kurulduğu için bakışın önemi daha da iyi anlaşılmaktadır. Pastoral Senfoni’de de körlük ve bakış ekseninde eros ve thanatosun diyalektiği kurulmuştur. Romanda Gertrude’un günahla ilk karşılaşması gözleri açıldıktan sonradır. İlk kez Papaz’ın karısının gözlerinde acı hakikati gördükten sonra duyduğu suçluluk hissiyle intihar eder. Gözleri görmeden önce yasağın bilgisine sahip olmayan Gertrude gözleri açıldıktan sonra yasakla karşılaşır ve mutluluk hâli sona erer. Dolayısıyla bakış günah ve yasakla birlikte romanda acının ortaya çıkmasına neden olur. Pastoral Senfoni’deki körlük ve körlük dolayımıyla üzerinde durulan bakış konusuyla ilk günah mitinden itibaren karşılaşılmaktadır. İlk günahla birlikte varoluş alanında Öteki ortaya çıkar. Böylece Öteki üzerinden bakış gerçekleşir. Sofokles’in Kral Oedipus oyununda da hakikatle karşılaşan Oidipus gözlerini kör eder. Nitekim Pastoral Senfoni’de de Rahip’le oğlu Jacques arasında geçen diyaloglarda adı sık sık geçen Aziz Pavlus da hakikatle karşılaştığında gözleri kör olur. Dolayısıyla körleşme gerçekten bakışı çevirme etrafında açıklanabilir. Oidipus’un annesi Jacosta ve Gertrude’un ise gerçeğe bakışları beden bütünlüklerine son vermeyle/intiharla sonuçlanır. Bu durum eril ve dişil olanın gerçeğe karşı aldıkları tavırların farklılığından kaynaklanmaktadır. Pastoral Senfoni’de Gertrude körlük ve bakış ekseninde eros ve thanotos çatışmasının şiddetiyle Öteki’nin bakışından bedenini çekmiştir.

Keywords:

null
2022
Author:  
2022
Author:  
Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles






2016






Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi

Field :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 985
Cite : 2.150
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi