Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 31
 İndirme 2
Kodlama Eğitiminde Oyun Geliştirme Platformlarının Kullanımı
2020
Dergi:  
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Teknolojik ürünlerin çalıştırılması ve geliştirilmesi bilgisayar yazılımlarıyla sağlanmaktadır. Bireylerin yazılım geliştirme alanında yüksek kalitede eğitilmesi ülkemizin teknolojik alanda gelişmesini sağlayacaktır. Bilgisayarda yazılım geliştirme bireylerin bilgisayar başında uzun süreler geçirmelerini ve teknolojik yatkınlarının olmasını gerektirmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin yazılım geliştirme motivasyonlarının yüksek tutulması çok önemli bir durumdur. Kodlama eğitiminin kalitesini arttırılması öğrencilerin ilgili oldukları alanlarda kodlama yapmalarının teşvik edilmesi ile sağlanabilmektedir. Bilgisayar oyunları dijital neslin boş zamanlarında eğlence amaçlı kullandıkları yazılımlardır. Günümüzde bilgisayar oyunlarının geliştirilmesinin yayınlaşması amacıyla çeşitli bilgisayar oyunu geliştirme platformları olarak oyun motorları kullanılmaktadır. Oyun programlama dersinin müfredata eklenmesi ile öğrencilerden oyun motorlarında oyun geliştirmeleri dolasıyla oyun kodlamaları istenmektedir. Bu araştırmada, kodlama eğitiminde oyun motorlarının kullanılmasına yönelik öğrencilerinin görüşleri araştırılmıştır. Çalışma nitel araştırma türünden özel durum incelemesi şeklinde tasarlanmıştır. Veriler Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri’ndeki oyun programlama dersini alan öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme metodu kullanılarak toplanmıştır. Görüşmelerdeki veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, öğrencilerin oyun programlama dersi hakkındaki görüşleri betimlenmiştir. 

Anahtar Kelimeler:

Use of game development platforms in coding training
2020
Yazar:  
Özet:

The operation and development of technological products is provided by computer software. The high-quality training of individuals in the field of software development will ensure that our country develops in the technological field. Computer software development requires individuals to spend a long time in front of the computer and to have technological inclinations. Therefore, the high motivation of students to develop software is very important. Improving the quality of coding education can be achieved by encouraging students to coding in the fields they are concerned. Computer games are the software they use for entertainment in the free time of the digital generation. Today, gaming engines are used as various platforms for the development of computer games for the purpose of publishing the development of computer games. With the addition of the game programming course to the curriculum, students are asked for game coding due to the development of the game in the game engines. In this study, the opinions of students on the use of game engines in coding training were studied. The work quality is designed in the form of a special case study of the type of research. The data was collected by using a semi-configured conversation method with students who take the game programming course in the Computer Technologies at the University of Süleyman Demirel in Technical Sciences. The data in the interviews are analyzed by the method of content analysis. At the end of the study, the students’ opinions about the game programming course were described.

Anahtar Kelimeler:

2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 902
Atıf : 7.133
2023 Impact/Etki : 0.418
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi