Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 153
 İndirme 34
 Sesli Dinleme 1
SON DÖNEM TÜRK FİLMLERİNDE KİNETİK TİPOGRAFİ UYGULAMALARININ İNCELENMESİ
2020
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Özet: Amaç: Hareketli tipografi, kinetik tipografi veya animasyonlu tipografi gibi çeşitli isimlerle adlandırılan, yazının hareketlendirilmesiyle yaratılan bu yeni tasarım ve iletişim aracının, insanların yaşayış ve algılama biçimleri üzerindeki konumunu sinema filmlerindeki uygulamalarına dayandırılarak araştırmaktır. Yöntem: Çalışma kaynak tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Makale içerik olarak grafik tasarımın tarihsel gelişim sürecinden başlayarak; Johannes Gutenberg’in hareketli hurufat sistemli matbaayı bularak tipografinin temellerini oluşturduğu döneme ve 20.yüzyıl itibariyle gelişen modern sanat akımlarının tipografiye doğrudan ve dolaylı yoldan etkilerine değinmiştir. Gelişen bilgi teknolojileri ile kağıt dışında yeni mekanlar bulan tipografinin hareketlenerek günümüzdeki tasarımlarda boy göstermesi ile yerli sinema filmlerinin jeneriklerinde kullanılmaya başlanan tasarımlar detaylı bir şekilde incelenmiştir. Bulgular: Çalışma kapsamında yapılan literatür araştırmaları ve baz alınan 2000’li yıllar sonrası yerli sinema filmlerinin jeneriklerinin biçim ve kompozisyonları incelendiğinde hareketli tipografik unsurlar doğru kullanıldığında izleyicinin algı ve dikkatini yoğunlaştırmakta ve mesajın iletilmesini kolaylaştırmaktadır. Sonuç: Bilişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte tipografinin font olarak bilgisayarlara girmesi ve dijital tasarım programları içerisinde yer alması kullanıcılara ve tasarımcılara geniş bir kullanım imkanı sunmuştur. Başlangıçta sadece isim kartlarından oluşan jenerikler sinema ve teknolojinin gelişmesiyle farklı bir görev üstlenmiştir. Artık film başlamadan önce izleyiciyi duygusal ve biyolojik olarak filme hazırlamak, filmin içeriği ve kurgusu hakkında bilgi ve ipuçları vermek amacıyla film jenerikleri daha etkili kullanılmaya başlanmıştır. Tüm bu gelişmeler jenerikleri izleyici ile konuşan elemanlar haline getirmiştir. Bu nedenle jenerik tasarımları da film kadar değer gören yapıtlar olmuşlardır.

Anahtar Kelimeler:

Recent review of Kinetic typography applications in Turkish films
2020
Yazar:  
Özet:

Summary: Purpose: This new design and communication tool, called by various names, such as Moving Typography, Kinetic Typography or Animated Typography, created by the movement of the text, is to investigate the position of people on the ways of life and perception, based on their applications in film films. Method: The work is carried out using the source scan model. The article, starting with the historic development of graphic design as content, referred to the time when Johannes Gutenberg found the foundation of typography by finding the moving literary system mattress and the direct and indirect effects of the typography of modern art flows developing from the 20th century. The advanced information technology and the typography that finds new spaces outside of paper have been moved and shown size in today's designs and the designs that have begun to be used in the generics of indigenous films have been detailedly studied. The findings: The literary research carried out in the framework of the study and the study of the forms and compositions of the generics of indigenous film films after the 2000s, when the active typographic elements are used correctly, focuses the perception and attention of the audience and facilitates the transmission of the message. Conclusion: With the development of information technologies, typography has entered the computers as a font and has been included in digital design programs and has provided users and designers a wide range of possibilities of use. Initially, generics consisting only of name cards took a different task with the development of cinema and technology. Now, before the film begins, film generics have begun to be used more effectively in order to prepare the audience to film emotionally and biologically, to give information and clues about the film's content and fiction. All of these developments have made the generics the elements that speak with the audience. That’s why generic designs are also works that are worth as much as the film.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.554
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)