Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 72
 İndirme 17
Başlangıç Filminin Üç Boyutu: Postmodernizm, Teolojik, Teknolojik
2020
Dergi:  
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Christopher Nolan’ın 2010 yılında izleyici ile buluşturduğu, Leonardo Di Caprio (Dom Cobb), Marion Cotillard (Mal), Ellen Page (Ariadne), Joseph Gordon-Levitt (Arthur), Ken Watanabe (Saito), Tom Hardy (Eames), Cllian Murphy (Robert Ficher) gibi birçok yıldız ismin rol aldığı Başlangıç (Inception) filmi, sinema tarihinde adından sıkça söz edilen/edilecek bir film olarak yerini almıştır. 160 milyon dolarlık bir bütçe ile hazırlanan film toplamda 825 milyon doların üzerinde bir gişe hasılatı yaparak muazzam bir başarı elde etmiştir. Filmin başarısının temeli esasında çok geniş bir izleyici yelpazesine ulaşabilmesidir. Film içerdiği birçok sembol ve çağrışımla, filmde derinlik ve felsefe bekleyen izleyicileri kucaklamakla birlikte, bol aksiyon sahneleriyle de aksiyon severleri kendine çekebilmeyi başarmıştır. Üstkurmaca, metinlerarasılık, oyunsuluk, merkezsizlik, çoğulculuk gibi birçok teknik filmde dikkat çekerken aynı zamanda teknolojik boyutta farklı düşünmelere olanak tanıyan birçok gelişme ve dinî-teolojik boyutlar filme anlam derinliği kazandırmıştır. Psikanaliz, psikomatik semboller, gerçeklik-zaman-mekân algısı, rüya gibi birçok husus bir arada harmanlanarak verilmiş, sonuç olarak ortaya bir şaheser çıkmıştır. Bu çalışmada öncelikli olarak edebiyat-sinema ilişkisi üzerinde durulacak ve daha sonra bu ilişki bağlamında edebi bir metin olarak Başlangıç filminin senaryosu irdelenecektir. Böylece filmin temel kaynaklarından sayılabilecek üç boyutu (Postmodernist, Teknolojik ve Dinî-Teolojik boyutlar) ele alınacaktır.

Anahtar Kelimeler:

The three dimensions of the film: Postmodernism, Theological, and Technological
2020
Yazar:  
Özet:

Which Christopher Nolan met with the audience in 2010, The Inception movie, which has starred stars like Leonardo Di Caprio (DomCobb), Marion Cotillard (Mal), Ellen Page (Ariadne), Joseph Gordon-Levitt (Arthur), Ken Watanabe (Saito), Tom Hardy (Eames), Cllian Murphy (Robert Ficher), has taken its place as a movie that will be mentioned frequently in the history of cinema. The film, which was prepared with a budget of $160 million, has achieved a tremendous success by making a box officerevenue of over $825 million in total. The basis of the film's success is that it can reach a wide range of viewers. The film embraced the audience waiting for depthand philosophy in the film with its many symbols and connotations, also managed to attract action lovers with its abundant action scenes. While meta-fiction attracted attention in many technical films such as intertextuality, drama, decentralization, pluralism, many development sandreligious-theological dimensions that allowed different thinking in the technological dimension so brought depthtothe film. Psychoanalysis, psychomathicsymbols, reality-time-spaceperception, dream, etc. Wereblended together, resulting in a mixed but high quality masterpiece. In this study, the relationship between literature and cinemawill will be emphasized first and then thescript of the Starter moviewill will be examined as a literarytext in the context of this relationship. Thus, three dimensions (Postmodernist, Technological and Religious-Theologicaldimensions) that can be countedfromthe main sources of the film will be discussed.

Anahtar Kelimeler:

Three Dimensions Of The Inception Movie: Postmodern, Teology, Tecnology
2020
Yazar:  
Özet:

Which Christopher Nolan met with the audience in 2010, The Inception movie, which has starred stars like Leonardo Di Caprio (DomCobb), Marion Cotillard (Mal), Ellen Page (Ariadne), Joseph Gordon-Levitt (Arthur), Ken Watanabe (Saito), Tom Hardy (Eames), Cllian Murphy (Robert Ficher), has taken its place as a movie that will be mentioned frequently in the history of cinema. The film, which was prepared with a budget of 160 million dollars, has achieved a tremendoussuccess by making a box officerevenue of over 825 million dollars in total. The basis of the film's success is that it can reach a wide range of viewers. The film embraced the audience waiting for depthand philosophy in the film with its many symbols and connotations, also managed to attract action lovers with its abundant action scenes. While meta-fiction attracted attention in many technical films such as intertextuality, drama, decentralization, pluralism, many development sandreligious-theological dimensions that allowed different thinking in the technological dimensional so brought depthtothe film. Psychoanalysis, psychomathicsymbols, reality-time-spaceperception, dream, etc. Wereblended together, resulting in a mixed but highquality masterpiece. In this study, the relationship between literature and cinemawill be emphasized first and then thescript of the Starter moviewill be examined as a literarytext in thecontext of this relationship. Thus, three dimensions (Postmodernist, Technological and Religious-Theologicaldimensions) that can be countedfromthe main sources of the film will be discussed.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Ziraat, Orman ve Su Ürünleri; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.665
Atıf : 9.430
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi