Televizyon, toplumsal gerçekliği kendine has bir temsil formuyla yeniden yapılandırmaktadır. Bazı televizyon içerikleri aleni bir kurgusal nitelik taşırken, bazı içeriklerde gerçeklik ile kurguyu ayıran çizginin belirsizleştiği görülmektedir. Realite programlar bu bağlamda, kurgusallığı gerçek kişiler ve olaylar üzerinden üretme iddiasıyla, gerçek ile kurgunun iç içe geçtiği bir yanılsama yaratmaktadır. Son dönemlerde yayın kuşaklarını fazlasıyla dolduran bu formatlar, televizyonculuk pratiklerinin en yaygın türlerinden birini oluşturmaktadır. Bu çalışma, medyatik ya da tele-gerçeklik ile realite programlar arasındaki belirlenimci ilişkiyi kurgusal toplumsallık ve kimlik üretimleri üzerinden açıklamaktadır. Salt bir gerçeklik-kurgu karşılaştırması yerine, ekrana yansıyan toplumsallık ve kimlik kurgusunun somut delilleri üzerinde durulmaktadır. Türkiye’de yayınlanan realite programlardaki tele-yaşamları haritalayan/betimleyen çalışma, Survivor, Yemekteyiz, İşte Benim Stilim ve Zuhal Topal’la formatlarını örneklem almaktadır. Çalışma bulguları, realite program toplumsallığının gerçekliğe ilişkin bir vaha kurarak, kimlik kodlarını ‘her zaman var olan’ bir gerçeklik türü gibi yaygınlaştırmaya hizmet ettiğini göstermektedir.
Television restructs social reality with its own representative form. While some TV contents carry a fictional quality, some contents see the line that separates reality from fiction becomes uncertain. Reality programs in this context, with the claim to produce fiction through real persons and events, create a misconception in which reality and fiction interfere. These formats, which have been excessively filled with broadcast generations in recent times, are one of the most common types of television practices. This study explains the determining relationship between media or tele-reality and reality programs through fictional sociality and identity productions. Salt, instead of a reality-fiction comparison, focuses on the concrete evidence of socialism and identity fantasy reflected on the screen. The work that maps/images the tele-life in reality programs published in Turkey, Survivor, Yemekte, Here's My Style and Zuhal Topal taking examples of their formats. The findings of the study show that reality program socialism, by setting up a wave on reality, serves to spread identity codes as a type of reality "all-existing".
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|