Tarih öncesi dönemlerden itibaren, mağara yüzeylerinden başlayarak, kaya duvarlara, dini mekânlara, müze ve galeri duvarlarına kadar birçok farklı yüzeyi kendisine mekân edinen sanat; asamblaj, performans, enstalasyon gibi anlayışların ortaya çıkmasıyla birlikte, mekânda var olma durumundan (sergileme alanı olan) uzaklaşarak sanat eserinin kendisi olma durumuna geçmiştir. Teknolojik gelişmeler ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte de dijital platformlarda kendi sanal mekânını oluşturmuştur. Mekânın sanat alanındaki varlığı da böylelikle yeniden sorgulanmaya değer bir konu halini almıştır. Sosyal medya sayesinde ise, plastik sanatlar alanındaki çalışmalara niceliksel artıştan dolayı ulaşmak kolaylaşırken; bu çalışmaların niteliksel olarak ise ayırt edilebilirliği zorlaşmıştır. Bu araştırmada plastik sanatlar açısından, tarihsel süreç içerisinde değişen mekân algısının sorgulanması ile birlikte; kültürel, teknolojik ve bilimsel değişimler çerçevesinde sanatçıların eserlerini sunum şekillerini ne şekilde değiştirdiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, tarihsel serüveni içinde mekânın plastik sanatlar açısından ne anlam ifade ettiği görseller ile desteklenerek tartışılmış ve çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar ekseninde yeni araştırmalara destek olacak öneriler geliştirilmiştir.
From the prehistoric periods, the art, which has taken place many different surfaces, from the surface of the cave, to the rock walls, to the religious places, to the walls of the museums and galleries; with the appearance of concepts such as assembly, performance, installation, has gone away from the state of existence in the place (which is the area of scattering) to the state of being the art work itself. With technological developments and the spread of social media, it has also created its own virtual space on digital platforms. The existence of the site in the art field has also become a matter that is worth re-interrogation. Through social media, it is easier to access work in the field of plastic arts due to the quantitative increase, while the qualitative distinctiveness of these work has become more difficult. In this study, from the point of view of plastic arts, along with the questioning of the changing perception of space in the historical process; in the context of cultural, technological and scientific changes, the aim of this study is to determine how artists have changed their works to their forms of presentation. For this purpose, in the historical scope, the place was discussed and achieved various results, supported by images of what it means in terms of plastic arts. In the axis of these findings, recommendations that will support new research have been developed.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|