Bu çalışma, âyetlerin anlaşılmasında, metin-yorum ilişkisi özelinde nüzûl ortamı bilgisinin önemine işaret için kaleme alınmıştır. Bu minvalde örnek olarak Nûr sûresi 61. âyetin klasik dönemden itibaren anlaşılmasına dönük rivayetler ve müfessirlerin yorum katkısı üzerinde durulmuştur. Ayrıca çağdaş dönemde haremlik-selamlık mevzuuna dönük güncel probleme âyetten çözüm arayışına değinilmiştir. Böylece söz konusu çözüm arayışının –sadece- Nûr sûresi 61. âyetle ilişkilendirilmesinin eleştirisi yapılmıştır. Çalışmamızda konu haremlik-selamlık mevzuunun dini boyutu, helalliğinin ya da haramlığının sınırlarının tespiti değildir. Nûr sûresi 61. âyetin bu mevzu ile doğrudan ilişkilendirilmesi, tarihsel bağlamın göz ardı edilmesine yol açmaktadır. Bu da âyete metin dışı anlam yüklemesine –doğrudan ayetten çıkamayacak sonuca varılmasına- sebep olmaktadır. Amacımız âyetlerin ana gayesinin/maksadının ortaya konulması sürecinde nüzûl ortamı bilgisinin göz ardı edilmemesine işaret etmektir. Kanaatimize göre çağdaş dönemle âyet arasındaki irtibatın bu gaye/maksat çerçevesinde kurulması daha doğru olacaktır.
This study has been taken into mind in the understanding of the verses, the importance of the knowledge of the nature of the text and the meaning of the relationship. This is an example of the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, the Qur’an in the Qur’an, and the Qur’an in the Qur’an. In the present day, there is also a search for a solution to the problem of harem-salemity. So the search for a solution was criticized — only — by the association with the Qur’an verses 61. The subject of our study is not the religious dimension of the harem-salemity law, the limitations of its legality or illegality. The Qur’an says that the Qur’an is the first verse of the Qur’an, and the Qur’an is the first verse of the Qur’an, and the Qur’an is the first verse of the Qur’an. This is the reason for the fact that it does not have the meaning of the Qur’an, and that it does not have the meaning of the Quran. Our purpose is to indicate that the main purpose of the signs is to be revealed in the process of ignoring the knowledge of the neighborhood. It is better for us to make the relationship between the present time and the Qur’an in the framework of this gaye/maksat.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|