Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 27
 İndirme 1
PARADOXY IN KASIMIR MALEVIC: THE REVOLUTIONARY SUPREME TRADITIONAL STANCE
2022
Dergi:  
Gazi University Journal of Science Part B: Art Humanities Design and Planning
Yazar:  
Özet:

Kasimir Malevich (1878-1935), the modern era Russian artist, brought up the abstract art movement, called suprematism by him, at the beginning of the 20th century (about 1910s). He is a well-known representative of abstract art in the context of suprematism in the modern era. Malevich reduces painting to geometric forms with suprematism. By doing so, the artist purifies the painting from all nature and elements. The artist wanted to carry out the painting art to the zero point with his geometry-based suprematist works, and with this idea, he objected to the mimetic painting tradition in Europe. However, Malevich’s suprematist art thought would not last long later, he left his suprematism idea and returned to all traditional art and aesthetic values that he had criticized before the 1930s. Actually, it was not an inconsistency. It was a renunciation of revolutionary and innovative things. In a way, because of the Russian Revolutions, which took place in his era, the art policies of the state and the audiences in his society motivated him to return to figurative painting again. From another point of view, Malevich gave up the non-figurative painting in the suprematist approach for the sake of his nostalgia because of his past of art education and returned to figurative painting. Therefore, there is a paradoxical situation in Malevich’s example.

Anahtar Kelimeler:

0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Gazi University Journal of Science Part B: Art Humanities Design and Planning

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 86
Atıf : 17
Gazi University Journal of Science Part B: Art Humanities Design and Planning