Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 49
 İndirme 11
ALMAN ROMANTİKLERİNİN MUTLAKÇILIK ELEŞTİRİSİ VE FELSEFENİN SANATA DÖNÜŞTÜRÜLÜŞÜ
2017
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Bu makalede Alman romantik filozofların felsefi etkinliği köktenci mutlakçılık eleştirilerine dayandırarak sanatsal uğraşıya dönüştürmelerini inceleyeceğiz. Bu amaçla ilkin, Fichte’nin mutlakçı temelciliğine, öznelik, özgürlük, deneyim ve doğa anlayışlarına odaklanacağız. İkinci olarak, Friedrich Schlegel ve Friedrich von Hardenberg’in (Novalis) Fichte’nin felsefeyi mutlak bir bilim yapma çabasının başarısızlığa mahkum olduğunu düşünmelerine sebep olan noktaları araştıracağız. Romantisizm felsefenin mutlak bir bilmeden değil, tam tersine mutlak bir bilinememezlikten fakat sonsuz bir umuttan, diğer bir deyişle, içsel bir gerilimden doğduğunu iddia eder. Bu bölümde bu iddia serimlenecektir. Son bölümde ise, felsefenin, romantik şiirsel üretim model alınarak, çoğulcu, kolektif, deneysel, kökene değil geleceğe dönük, fragmanlar halinde ilerleyen bir hermeneutik üretim, anlamlandırma ve değer yaratma faaliyeti olarak ortaya çıkmasını sağlayan romantik dönüşümüne değineceğiz.

Anahtar Kelimeler:

German Romantics’ Critique Of Absolutism and Transformation Of Philosophy Into Art
2017
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

In this article we will examine German romantic philosophers’ transformation of philosophical activity into an artistic engagement based on their radical critique of the absolutism. With this aim, first, we will focus on Fichte’s philosophical absolutist foundationalism, his conceptions of subjectivity, freedom, experience and nature. Second, we will investigate the reasons of Friedrich Schlegel and Friedrich von Hardenberg’s (Novalis) idea that Fichte’s trial to establish philosophy as the absolute science is condemned to failure. Romanticism claims that philosophy does not emerge from an indubitable, absolute knowledge; on the contrary, it emerges from absolute unknowability, yet from an infinite hope, in other words, from a tension inherent to the knowledge process. In the last part, we will address philosophy’s romantic transformation to a pluralist, collective, experiential, forward-looking, hermeneutic production continuing through creation of meaning and values, which is modeled on the romantic poetic production.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.740
Asos Journal