Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 4.239
 İndirme 123
 Sesli Dinleme 9
Namık Kemal’in Sanat/Sanatçı Algısında Romantizm ve Victor Hugo Etkisi
2012
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Bilindiği gibi, Tanzimat hareketi Türk toplumunun çağdaşlaşma, yenilenme ihtiyacıyla yüzünü Batı’ya çevirdiği bir yapılanma dönemidir. Tanzimat edebiyatı da bu sürecin edebi tarafını oluşturmuştur. Dönemin diğer yazarları gibi bu edebiyatın en büyük simalarından N. Kemal’in üzerinde de romantizmin ve özellikle Hugo’nun etkilerinin büyük boyutlarda olduğu bilinen bir şeydir. Hugo’nun şiirlerini de okumakla beraber tiyatroları ve romanlarına daha büyük ilgi duyan N. Kemal’de bu ilginin sonuçları kendini göstermekte gecikmez. Eserlerinde, büyük bir Hugo hayranlığı sonucu, romantizmin ve şefinin etkileri aslında artık herkesin bildiği “Hernani-Zavallı Çocuk” ve “Cromwell Önsözü-Celaleddin Önsözü” ile sınırlı değildir. Ama bu çalışmada asıl üzerinde durmak istediğimiz şey, N. Kemal’in sanat ve sanatçı algısında romantizm ve Hugo’nun etki veya katkısının mahiyetidir. Klasik okulun akılcılığı, kuralcılığı ve hitapta benimsediği seçkinciliğine karşı bir devrim gerçekleştiren romantik okulla, edebiyatı geniş bir perspektife yaymakla beraber bir tezin savunulması (litterature engagée) biçiminde de algılayan Hugo’nun yazarımız üzerindeki etki ve/ya yönlendirmelerin ne kadar etkin olduğu çalışmamızın cevabını bulmaya çalıştığı temel soru olacaktır. Çalışmada da üzerinde durduğumuz gibi, esasen Hugo tarzı sanat ve edebiyat yapma biçimi Namık Kemal’in edebiyattan beklentilerine büyük ölçüde uyuyordu. Ne de olsa o da Hugo gibi, kemal de yeni bir toplum oluşturmada sanat ve edebiyatın büyük rolüne inanıyordu. Bu bağlamda, “Realizme ve temsilcilerine yönelseydi acaba bu gün karşımızda yine aynı Kemal’i bulur muyduk? Kemal’in gür halkçı sesiyle romantik bireyciliği nasıl bağdaştırmalı?” gibi sorular çalışmada bizi meşgul edecek sorulardır.

Anahtar Kelimeler:

Romanticism and the influence of Victor Hugo on the art/artistic perception of Namik Kemal
2012
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

As it is known, the Tanzimat movement is a period of modernization in which the Turkish society turns its face to the West with the need for renewal. The Tanzimat literature also formed the literary side of this process. Like the other authors of the period, one of the greatest symbols of this literature is something known that the influences of Romanticism and especially Hugo on N. Kemal are in large dimensions. In N. Kemal, who has a greater interest in his theatres and novels while reading Hugo’s poems, the results of this interest are not delayed to show itself. In his works, as a result of a great Hugo admiration, the effects of romanticism and chef are actually no longer limited to "Hernani-Zavall Child" and "Cromwell's Preface-Celaldin's Preface" that everyone knows. But what we really want to stand on in this work, N. In Kemal's art and artistic perception is romanticism and the nature of Hugo's influence or contribution. In the romantic school, which is a revolution against classical school’s rationality, rationality, and excellence, it will be the main question that Hugo, who perceives literature in the form of literature engagée, while spreading literature into a broad perspective, will try to find the answer to how effective the influences and/or guidelines on our writer are. As we stand on in the study, basically Hugo style art and literature was largely in accordance with Namık Kemal's expectations from literature. After all, he, like Hugo, also believed the great role of art and literature in creating a new society. In this context, "If it were toward realism and its representatives, would we find the same Kemal again today? How should the romantic individuality be matched with the popular voice of Kemal?" Questions are questions that will engage us in the work.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 12.054
Atıf : 46.401
2023 Impact/Etki : 0.276
Turkish Studies