Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 54
 İndirme 36
Kay Adshead’s The Bogus Woman (2001), which dramatises through the experiences of its asylum-seeking African protagonist the inhumane treatment of asylum-seekers and the violation of human rights at the detention centres in Britain, has so far been analysed within the frame of asylum theatre and feminism (by Elaine Aston in 2003), trauma drama and trauma theory (by Hildegard Klein in 2012) and from the perspective of cultural theory (by Sarah Gibson in 2013). In all these works, the analysis of the play has been conducted together with its so-called ‘companion piece’, Credible Witness (2001) by Timberlake Wertenbaker, which, too, dramatises the atrocities of political asylum in a transnational world and has been staged in the same year as Adshead’s play, in 2001. The aim of this paper, which will focus its attention solely on The Bogus Woman, will be to analyse the play from a transnational feminist perspective and to present how the issue of human rights is discussed within this feminist position.
2017
Dergi:  
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kay Adshead’s The Bogus Woman (2001), which dramatises through the experiences of its asylum-seeking African protagonist the inhumane treatment of asylum-seekers and the violation of human rights at the detention centres in Britain, has so far been analysed within the frame of asylum theatre and feminism (by Elaine Aston in 2003), trauma drama and trauma theory (by Hildegard Klein in 2012) and from the perspective of cultural theory (by Sarah Gibson in 2013). In all these works, the analysis of the play has been conducted together with its so-called ‘companion piece’, Credible Witness (2001) by Timberlake Wertenbaker, which, too, dramatises the atrocities of political asylum in a transnational world and has been staged in the same year as Adshead’s play, in 2001. The aim of this paper, which will focus its attention solely on The Bogus Woman, will be to analyse the play from a transnational feminist perspective and to present how the issue of human rights is discussed within this feminist position.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 925
Atıf : 3.743
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi