Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 7
 Görüntüleme 25
 İndirme 1
Televizyon ve Dijital Oyunların Ortaokul Öğrencilerinin Şiddete Eğilimine Etkisi
2017
Dergi:  
PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı, televizyon ve dijital oyunların, ortaokul öğrencilerinin şiddet eğilimlerine olan etkisini belirlemektir. Çalışmada, araştırma yöntemi olarak, nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, bir ortaokulda öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama süreçlerinde, öğrencilerle karşılıklı olarak yapılan görüşmelerde, öğrencilerin televizyon ve dijital oyunlara ne kadar süre ayırdıkları, en çok hangi programları izledikleri ve hangi dijital oyunları oynadıkları, sevdikleri ve davranışlarını örnek aldıkları karakterleri, bu karakterlerin özellikleri ve sınıfta arkadaşlarıyla yaşayacakları bir problemde nasıl davranacaklarına yönelik sorular yöneltilmiştir. Araştırmada, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenen veriler sonucu şu bulgular elde edilmiştir: 1- Öğrencilerin çoğu, hem televizyona hem de dijital oyunlara günde en az 2-3 saat arası zaman ayırmaktadır. 2- İzlenilen televizyon programları arasında en çok sırası ile aksiyon, komedi ve dram türündeki diziler yer almaktadır. Öğrencilerin sevdikleri ve örnek aldıkları televizyon karakterleri ise, en çok aksiyon dizi karakterleridir. 3- Dijital oyunlarda oynamayı tercih ettikleri oyunlar en çok aksiyon-macera türündeki oyunlardır. En çok sevdikleri ve örnek aldıkları karakterler süper kahramanlardır. En çok yapmak istedikleri davranışların başında kötüleri yakalamak/öldürmek davranışı gelmektedir. 4- Öğrencilerin örnek aldıkları karakterlerde beğendikleri özelliklerin başında iyi dövüşmesi ve güçlü olması; beğenmedikleri özelliklerin başında ise, dövüşü kaybetmesi/dayak yemesi gelmektedir. 5- Öğrencilerin sınıf arkadaşlarıyla yaşadıkları bir problem durumunda çözüm olarak en çok yapmak istedikleri davranış arkadaşını dövme isteğidir 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 217
Atıf : 777
2023 Impact/Etki : 0.333
PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi