En az insanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahip olan göç olgusu insan fıtratının ayrılmaz bir parçası olmuştur. Daha çok dinî, ekonomik ve siyasi sebeplere dayanmış, olumlu veya olumsuz etkiler bırakmıştır. Yemen Araplarının dinî nedenlere bağlı göçlerinin Mısır, Basra, Bağdat ve Endülüs’e, ticari göçlerinin de daha çok Güney Doğu Asya, Güney Hindistan sahilleri ile Afrika sahilleri taraflarına olduğu kaydedilmiştir. Bununla beraber ticari amaçla yapılan göç ve seferlerin maddi alanla sınırlı kalmadığı, tüccarların dinî saiklerle de hareket ettiği, seferlerinde sûfîlerin de onlara eşlik ettikleri böylece İslamiyet’in daha uzak diyarlara yayıldığı tespit edilmiştir. Tüccarlara eşlik eden sûfîlerin başında Bâ Alevî tarikatı şeyhleri ve müntesipleri gelmektedir. Bâ Alevî tarikatı hicri VI. Asırda Yemen’de Muhammed b. Ali Bâ Alevî tarafından kurulmuş Sünni bir tarikattır. Ayderûsiyye, Haddâdiyye ve Attâsiyye gibi kollara ayrılan tarikat, zaman içerisinde Endonezya başta olmak üzere, Hindistan, Doğu Afrika ve Uzak Doğu ülkeleri gibi dünyanın pek çok ülkesine yayılma imkânı bulmuştur. Müslüman nüfusun en yoğun şekilde görüldüğü Endonezya’da İslamiyet’in yayılması ve tasavvuf kültürünün benimsenmesine dair Bâ Alevî tarikatı müntesiplerinin rolünü ortaya koyan bir çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle çalışmamız Arap toplumunun göç tarihine değindikten sonra, Bâ Alevî tarikatı üyelerinin İslâm dinîni yaymak adına Endonezya’ya gerçekleştirdikleri göçün tarihsel serüvenini, Endonezya’nın İslamlaşmasındaki rollerini, irşat ve tebliğ metotlarını ortaya koymuştur. Ayrıca devlet yöneticileri ile oluşturdukları ikili ilişkiler neticesinde, kurdukları veya kurulmasında öncülük ettikleri beylikler ele alınmış, bölgedeki dinî ve siyasi etkileri irdelenmiştir.
The immigration phenomenon, which has a long history as much as human history, has become an integral part of the human fist. More based on religious, economic and political reasons, it has left positive or negative effects. The religious migrations of the Yemeni Arabs to Egypt, Basra, Baghdad and Endulus, and the commercial migrations to the sides of Southeast Asia, the coasts of South India and the coasts of Africa. However, it has been found that immigration and travel made for commercial purposes are not limited to the material area, that traders are moving with religious purposes, that they are accompanied by the Sufis in their flights, so that Islam is spread to the distant countries. Those who are in the midst of the covenant, and who are in the midst of the covenant, and who are in the midst of the covenant, and who are in the midst of the covenant. The Hicri Hicri VI. It is a Sunni taricate founded by Muhammad B. Ali al-Alewi in Yemen. The taricate, which is divided into hands, such as Ayderusya, Haddadiya and Attasiya, has in time found the possibility of spreading to many countries of the world, including Indonesia, mainly India, Eastern Africa and the Far East. There is no study in Indonesia where the Muslim population is widely seen, which shows the role of the Ba Alevian religious monasters on the spread of Islam and the adoption of the Tasavuf culture. Therefore, after our work addressed the history of the Arab society’s immigration, the members of the Al-Alawi class revealed the historic flow of their immigration to Indonesia in order to spread the Islamic religion, the role of Indonesia in Islamization, the methods of communication and communication. In addition, as a result of the bilateral relations they established with the governors of the state, the principles they established or established were addressed, the religious and political implications in the region were addressed.
Field : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; İlahiyat; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|