1980’lerden bu yana bilişim teknolojisinin hızlı gelişimiyle bilgisayar oyunları, her yaş grubu birey tarafından yaygın bir şekilde oynanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bilgisayar oyunu oynayan oyuncuların motivasyon kaynaklarının ortaya konulmasıdır. Bu kapsamda Munusturlar ve Munusturlar (2018) tarafından geliştirilen Bilgisayar Oyunları Motivasyon Ölçeği, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Düzce Üniversitesi’nde öğrenim gören 213 lisans öğrencisine uygulanmıştır. 17 maddelik ölçek, faktör analizi sonucunda, “haz”, “fayda” ve “kaçış” olarak isimlendirilen 3 faktöre indirgenmiştir. Verilere t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak katılımcıların bilgisayarda oyun oynama süresi arttıkça haz duyma, gerçek dünyadan kaçış ve fayda konusundaki motivasyonlarının yükseldiği saptanmıştır.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|