Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 3
Martin Mcdonagh’in Leenane’in Güzellik Kraliçesi Oyununda Millî Kimlik Sorunu
2024
Dergi:  
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

İrlanda Edebî Tiyatrosunun kurulması ve oyun yazarlarının İngiliz tiyatrosu etkisinden kurtularak millî oyunlar yazmaya başlamasından dolayı on dokuzuncu yüzyılın sonu İrlanda tiyatrosu için bir dönüm noktasıdır. Kültürel ve siyasal faaliyetlerle millî bir kimliğin oluşturulduğu Kelt Uyanışı olarak da bilinen bu dönemde oyun yazarları eski İrlanda mit ve geleneklerinin canlandırılmasına katkı sağlamışlardır. Ancak, yirminci yüzyılın sonlarında İrlanda’nın çok kültürlü bir ülke olması, siyasi ve ekonomik olarak dış dünyaya açılması ile İrlanda tiyatrosu da perspektifini değiştirmiş, millî ve kültürel değerleri yüceltmek yerine milliyetçi İrlanda unsurlarını sorgulamaya başlamıştır. İrlandalı oyun yazarı Martin McDonagh da çoğulcu bir yaklaşım edinerek oyunlarında geleneksel ve millî unsurlara meydan okur. McDonagh yeni yüzyıla uyum sağlayabilmek için, millî bir kimliğe bağlı kalmak yerine kültürel çoğulculuğa inanır. McDonagh’ın çoğulcu yaklaşımı Deleuze ve Guattari’nin ‘göçebe kimlik’ ve ‘köksap’ kavramları ile alınacaktır. Bu sebeple bu makale, McDonagh’ın Leenane’in Güzellik Kraliçesi oyununda anlamsız millî değerler ve normlar yüzünden hapsolmuş karakterler tasvir ederek millî kimliği nasıl sorunsallaştırdığını incelemeyi amaçlamaktadır.

Anahtar Kelimeler:

The Problem Of National Identity In Martin Mcdonagh’s The Beauty Queen Of Leenane
2024
Yazar:  
Özet:

The end of the nineteenth century was a turning point for Irish theatre with the establishment of the Irish Literary Theatre as playwrights attempted to write national plays disengaging from the British theatre. This period is known as the Celtic Revival, a period of building a national identity both by political and cultural action, during which the playwrights contributed to the rejuvenation of the old Irish myths and traditions. However, at the end of the twentieth century when Ireland became a multicultural country with multiple identities, and opened to the outer world politically and economically, the Irish theatre, too, started to change its outlook by problematizing the nationalistic elements of Irishness instead of glorifying the national and cultural values. The Irish playwright, Martin McDonagh has also maintained a pluralist approach challenging the traditional and national elements in his plays. Instead of adhering to a national identity, McDonagh believes in cultural pluralism to adapt to the new century. McDonagh’s pluralist approach will be discussed with Deleuze and Guattari’s concept of ‘nomadic identity’ and ‘rhizome’. Thus, this paper aims to analyze how McDonagh problematizes the national identity in The Beauty Queen of Leenane by portraying characters, who are incarcerated by meaningless national values and norms.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 302
Atıf : 770
2023 Impact/Etki : 0.349
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi