On dokuzuncu yüzyılın ortalarından itibaren, İngiltere’de geliştirilen Parian porselen bünyesiyle üretilen porselen figürler, heykel sanatının seri üretim aracılığıyla gündelik yaşam alanlarında popüler bir unsur olarak yaygınlaşmasını sağlamış, bu anlamda heykel sanatına yönelik algıya da farklı bir soluk getirmiş, biçimsel ve üslup özelliklerinden ziyade ait olduğu döneme devrim niteliğindeki teknik özellikleriyle katkıda bulunmuştur. Bu porselen bünye sayesinde özellikle Victorian Dönem’de (1837-1901) büst, portre, figürlü vazo ve sürahiler veya zengin kompozisyona sahip çok figürlü çalışmalar orta sınıfın evlerinde seri üretilmiş heykeller ve dekoratif unsurlar olarak kendilerine yer bulmuşlardır. Parian porselen figürlerine olan yoğun ilgi İngiltere’deki üreticiler arasında büyük bir rekabet yaşanmasına da sebep olmuştur. Bu rekabet beraberinde farklı bünyelerdeki porselenlerin ve seramik ürünlerin geliştirilmesine de öncülük etmiştir. Bu çalışmada, sahip olduğu plastik değerler ve malzemenin niteliği açısından hem sanatsal hem de endüstriyel değerleriyle zirve yapan bu eserlerin Neoklasik dönem anlayışı ve sanat birlikleri sayesinde toplumla kurduğu ilişkiyle beraber Avrupa’daki benzerlerinden farklı olarak seramik ve heykel sanatına getirdiği teknik yenilikler de incelenmiştir. Anahtar Sözcükler: Parian, Neoklasizm, Porselen, Figüratif Heykel, Seramik.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|