Kameranın perspektifinden “izlenen” bir obje haline getirilen kadın, Rönesans ve Barok dönemlerde ressamın perspektifinden “izlenen” ve “izlettirilen” bir kadın olarak karşımıza çıkar. Bu bağlamda çalışmada, Artemisia’nın- 21. yüzyılda kadın bir yönetmen tarafından cinsel bir obje olarak sunulan fakat kendi döneminde yapıtlarıyla, öncülü ve çağdaşı ressamların benzer anlayışlarına ve resimsel itkilerine başkaldıran, geleneksel ikonografiyi sorgulayan ve bu yüzdenönemli feminist ikonlardan biri haline gelen bir “kadın ressam”ın- “Susanna ve Yaşlılar” adlı yapıtı, resimsel röntgencilik sorunsalı üzerinden tartışmaya açılacaktır.
The woman, which has become an object "visured" from the perspective of the camera, appears to us as a woman "visured" and "visured" from the perspective of the painter in the Renaissance and Baroque periods. In this context, Artemisia’s “woman painter” – “Susanna and the Elderly” – which was presented as a sexual object by a female director in the 21st century, but in its own time with its works, which rebelled the similar concepts and picturesque impulses of the leading and contemporary painters, questioning the traditional iconography and thus becoming one of the important feminist icons – will be open to debate on the problem of the picture X-ray.
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|