Yabancılaşma, insana ait olanın kendisine ait olmaktan çıkması ve ona karşı kullanılması durumudur. Öznenin varoluşsal anlamından kopuşu, kendi gerçekliğine uzaklaşışını ifade eder. Marx’ta yabancılaşma, varlıktan kopuşu, tersine dönüşü, öznenin nesnenin hizmetine ve denetimine girmesini ifade eder. Marx, insanı bir doğa varlığı ve doğaya ait kabul eder. İnsan, önce yabanlık durumunu tamamlar. Yabanlığın aşılmasından sonra barbarlığa geçer, uygarlığa erişir. Barbarlık, insanı toplumsal işbölümü ile tanıştırır. İşbölümü ve onun ikiz kardeşi özel mülkiyet, insanlığın tarihinin doğal sonucu olarak toplumsal bölünmeyi yaratırken bilinci terse döndürür ve yabancılaşmayı başlatır. Uluslararası göç, hareketsiz iki sınır arasında yer değiştiren katılaşmış varlıkları içermez, değişen, süregiden hareketli değerler taşıyıcısı, etkileyen ve etkilenen insan öznelerin seyyaliyeti ile ilgilidir. Seyyal varlık olarak göçmen, varlığını oluşturan, gerçekleştirdiği ülkesel bütünlüğü terkederken, öznelliğinden birşeyleri terkederek, eksilterek ilerler. İçinde ilerlediği süreç, onu kendisine yabancılaştırır, dışsallaştırıp nesneleştirir. Metin boyunca, göçmenin içinde varlığından kopup, gerçekliğinden uzaklaştığı süreç, Marksist yabancılaşma kuramı çerçevesinde tartışılacaktır.
Extraterrestriality is the state of the outcome of what belongs to man from being his own and being used against him. The distinction from the existential meaning of the essence means the distinction from its own reality. In Marx, alienation means separation from the existence, reversal return, the entrance of the essence into the service and control of the object. Marx believes that man belongs to nature and to nature. Man first completes the wild state. After overcoming wildlife, he passes to barbarism and reaches civilization. Barbarism introduces man to his social division. His division and his brother twins private property, as a natural result of the history of mankind, creates social division while turning the consciousness and starting out the alienation. International migration does not contain fixed assets that change place between two unmoving boundaries, it is related to the movement of changing, continuously moving values, influencing and affected human objects. As a Seyyal being, the immigrant, while leaving the national integrity that he creates, achieves, leaving things from his subjectivity, advances out and out. The process in which he progresses, makes him alien, outsourcing and objectivizing. Thro
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|