Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 341
 İndirme 115
İbn Teymiyye’de Selefî Düşünce-tasavvuf İlişkisi
2019
Dergi:  
Kırıkkale University Journal of Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Ibn Taymiyyah lived in Damascus and Egypt, migrating from Harran with his family, when he was a child, due to the social problems in the Islamic world, which were destroyed by the Crusades and the Mongolian invasion. He come from a family that belonged to Hanbalî sect and who had been engaged in science for several generations. His affiliation with the school of hadith influenced his thinking and this belongingness was influential in the periodical discussions. One of the distinctive features of Ibn Taymiyyah is the direction of criticism. In this respect, the person whom he considers inverse to Islam has taken its toll on the group or ideas. Sufis come first among those who have been criticized by ibn Taymiyyah. The basic idea of criticizing some of the mystics and their thoughts is to correct the movements and ideas of the individuals in their time that do not conform to Islam, rather than seeing Sufism as non-Islamic. In criticizing Sufism and Sufis, Ibn Taymiyyah reveals his own method and approaches to the subject with a salafi perspective. This article was written in order to reveal Ibn Taymiyyah’s approach to Salafist thinking and mystics and their ideas.

Anahtar Kelimeler:

İbn Teymi̇yye’de Selefî Dusunce-tasavvuf İli̇ski̇si̇
2019
Yazar:  
Özet:

Ibn Taymiyyah lived in Damascus and Egypt, migrating from Harran with his family, when he was a child, due to the social problems in the Islamic world, which were destroyed by the Crusades and the Mongolian invasion. He came from a family that belonged to the Hanbalî sect and who had been engaged in science for several generations. His affiliation with the school of hadith influenced his thinking and this belongingness was influential in the periodical discussions. One of the distinctive features of Ibn Taymiyyah is the direction of criticism. In this respect, the person he considers inverse to Islam has taken its toll on the group or ideas. Sufis comes first among those who have been criticized by Ibn Taymiyyah. The basic idea of criticizing some of the mystics and their thoughts is to correct the movements and ideas of the individuals in their time that do not conform to Islam, rather than seeing Sufism as non-Islamic. In criticizing Sufism and Sufis, Ibn Taymiyyah reveals his own method and approaches to the subject with a salafi perspective. This article was written in order to reveal Ibn Taymiyyah’s approach to Salafist thinking and mystics and their ideas.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Kırıkkale University Journal of Social Sciences

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 432
Atıf : 2.318
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini