İşrâkiliğin kurucusu olarak kabul edilen Şihabüddin Sühreverdî bir dönem Meşşâî öğretiyi esas almışken daha sonra kendi düşüncesini geliştirmiştir. O, İşrâkîliği tesis ederken iki farklı düşünceyi birleştirmeye çalışmıştır. Sühreverdî’nin sistemi belirli parçalardan müteşekkildir. Mantık, onun düşüncesinin unsurlarından biridir. Bu açıdan onun mantık anlayışı oldukça önemlidir. Sühreverdî mantık ve metot olarak Meşşâîlerinönemli dayanağı olan burhandan yola çıkarak, İşrâkiliğinmerkezî kavramlarından biri olan irfana ulaşmıştır. Burhan, teoriyi esas almışken, irfan, kimi zaman teellüh, hads, keşf şeklinde de adlandırılan mistik kavramlara dayanır. Sühreverdî tarafından daha çok teorik felsefenin içinde değerlendirilen mantık, bir alet vasfındadır ve fazla ayrıntılı olmayan bir takım kurallardan müteşekkildir.
jihabüddin, which is considered as the founder of the laborer, has then developed his own thought, while he was based on the elements of his thought, and then developed his self-estemployment, and tried to combine two different thoughts, the system of suhreverdî, is one of the elements of his thought, in this respect, the concept of logic is quite important, hreverdî logic and method as the methods of civil servants, which has received more than one of the principles of the principles in the form of theory, which is based on the principles of the conscience, and the more in the principles of this concept, which is based on the principles of the principles of the principles of the principles of the principles of the principles of the conscience
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|