Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 9
 Görüntüleme 107
 İndirme 42
Tapestry Sanatı ve Türkiye’de Gelişim Süreci
2019
Dergi:  
Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazar:  
Özet:

Tapestry ve Tekstil Sanatı teknik ve malzemeyi ortak kullanmaktadır. Goblen ve duvar halısı olarak da anılan Tapestry, kilim tekniği ile dokunan resimsel anlatımları ifade etmektedir. Tapestry dokumalar, tümboyunca devam etmeyen atkı ipliklerinin, aynı sırada desene göre yer değiştirme ve dönüş yapmasıyla -devamsız atkı- oluşturulan atkı yüzlü dokumalardır. Avrupa’daki tarihsel geçmişe bakıldığında 14. yüzyılın başlarına kadar örnek sayısı az olmasına karşın, sonrasında güçlü anlatımları olan, duvarları kaplayacak kadar büyük boyutlu Tapestry örnekleri dikkat çekmektedir. Toplumsal statü ve zenginlik göstergesi olarak kabul gören Tapestry, dönemin karton ressamları ve dokumacıları tarafından gerçekleştirilmiştir. Anadolu topraklarındaki köklü dokuma geleneği Tapestry Sanatının gelişmesinde belirleyici rol oynamıştır. Tekstil sanatı içinde önemli bir yere sahip olan bu sanat, Türkiye’de Tekstil Sanatının biçimlenmesinde etkili olmuştur. Akademisyenlerin yaptığı çalışmalar da, Türkiye’de Tapestry Sanatının gelişimine öncülük etmiştir. Bu çalışmada Dünyada ve Türkiye’de tapestry sanatının gelişimine genel açı ile bakılıp, uygulamalar üzerinden irdelenerek aktarılması amaçlanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Tapestry Sanati ve Turkiye’de Gelisim Sureci
2019
Yazar:  
Özet:

Tapestry and Textile Arts share the technical and material. Tapestry, also referred to as the Goblen and wall carpet, represents the picturesque stories touched by the cylinder technique. Tapestry documents are tapestry faces created by non-continuous drawing lines, changing place and turning according to the design in the same order - uncontinuous drawing. While the historical history of Europe has been small until the beginning of the 14th century, Tapestry examples, with strong narratives later, are big enough to cover the walls, attracting attention. The Tapestry, recognized as an indicator of social status and wealth, was carried out by paper painters and documentaries of the time. The rooted texture tradition in the Anatolian territory has played a decisive role in the development of Tapestry Art. This art, which has an important place in textile art, has been influential in the formation of textile art in Turkey. The work of the academics has also led the development of Tapestry Art in Turkey. In this study, the development of tapestry art in the world and in Turkey is aimed at being viewed in a general perspective and transmitted through the practices.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 98
Atıf : 312
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini