Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 8
 Görüntüleme 136
 İndirme 78
Game, Environment and Peer Effect On Children On The Digital Gaming Habits In Game Arcades
2019
Dergi:  
Journal of Computer and Education Research
Yazar:  
Özet:

Game arcades that have turned into an important socialization area for children in Turkey, can affect children in many ways. The aim of the study is to investigate the factors that affect the digital game habits of children and young people in game arcades. In this context, the effect of game, environment and peers on the habits of children that are gaming in game arcades were investigated. Qualitative research method was preferred in the study. The study group consisted of 50 male and 2 female participants randomly selected from four game arcades. Semi-structured interview form was developed as a data collection tool and individual interviews were conducted with the children participating in the research. The findings show that children prefer digital games because they find it amusing, fun, enjoyable and exciting. Together with the changing game structure, it has emerged that multi-player online games affect the usage of game arcades of children. Children stated that they prefer to play in game arcades because they can be with their friends and there is no parental supervision. It was determined that children knew these environments through their friends and would not prefer these environments without their friends. Based on these findings, it was concluded that multi-player online games had an effect on the habits of children on using game arcades due to its facility of socialization with friends and playing without any restrictions. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Journal of Computer and Education Research

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 345
Atıf : 1.456
2023 Impact/Etki : 0.642
Journal of Computer and Education Research