Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
GÖRÜNTÜLEME
14

İNDİRME
11

Eseri Dinleyin
Alıntı Yap
Paylaş
UZAMSAL BECERILERIN GELIŞTIRILMESI İÇIN ÜÇ BOYUT İÇERIKLI ETKILEŞIMLI VIDEOLARIN KULLANILABILIRLIĞINE YÖNELIK BIR İNCELEME

2019 - Erkan ÇALIŞKAN,Semirhan GÖKÇE,Nezih ÖNAL - https://doi.org/10.17522/balikesirnef.584671

Özet:The purpose of this study is to investigate the usability of interactive videos for developing spatial skills of students in geometric solids. For this purpose, it is aimed (1) to specify crucial steps for developing such videos viewed by web browsers, (2) to examine the interactive environment, which were developed in accordance with the learning outcomes of geometric solids in Ministry of National Education elementary school mathematics curriculum, by experts based on Nielsen's heuristics and (3) to point out the opinions for usability of such videos in teaching of geometry. Experts evaluated the developmental process in which the exploratory research method was used. Accordingly, heuristic evaluation was made by mathematics education experts based on Nielsen heuristics to identify the usability of the video. The data obtained from the interviews were qualitatively analyzed and matched with Nielsen heuristics. The codes obtained in terms of the contribution of the interactive video to the teaching process and the student are presented in the themes and categories. At the end of the evaluation, the experts agreed on the usability of interactive videos in teaching of geometry for developing spatial skills and showed positive attitude towards the development of such videos. For further developments, it is suggested to provide such videos in students’ familiar media and interfaces, place interactive question-answer environment and associate the content of videos with daily life.

Anahtar Kelime:Interactive video, human-computer interaction, usability, heuristic evaluation, spatial skills

Bu Yayına Atıf Yapanlar