Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 73
 İndirme 37
Mâverâünnehir Fıkıh Kültürünün Etkileri (kırgızistan Örneği)
2016
Dergi:  
Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Mâverâünnehir, “nehrin ötesi”; “çayardı” anlamlarında kullanılmakta olup Amuderya (Ceyhun), Siriderya (Seyhun) arasında kalan, özellikle Türklerin yaşadığı ve bugün ise Özbekistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Kırgızistan’ın bulunduğu bir bölgedir. İslam medeniyetinin geliştiği Semerkant, Buhara gibi şehirler de bu bölgede yer almaktadır. İslam, Hz peygamber zamanından itibaren dünyanın değişik yerlerine yayılmış ve bu yerlerden biri olan Mâverâünnehir, İslam’ın ilim ve medeniyet merkezlerinden biri olmuştur. Mâverâünnehir demek; İslam medeniyetinin temel taşları olan Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam, Tasavvuf gibi İslami ilimlerin, İslam dünyasına yayılması demektir. Söz konusu İslami ilimler içerisinde insan hayatını şekillendiren ibadet ve muamelat ile ilgili hükümler fıkhın alanına girmektedir. Tarihte ilim ve irfanla inkişaf eden Mâverâünnehir, yetiştirdiği âlimlerle İslami ilimlerde ve özellikle de fıkıh, -İslam Hukuku- alanında dikkate şayandır. Mâverâünnehir fıkıh havzasında yetişen fıkıh âlimleri ve bu âlimlerin yazdıkları fıkıh eserleri, yıllarca medreselerde okutulmuş, bu eserlere şerhler ve haşiyeler yazılmıştır. Mâverâünnehir bölgesinde oluşan fıkıh kültürü, o zamanki Müslümanların fıkhi hayatında olduğu gibi, günümüzde de özellikle Hanefi anlayışının benimsenmesinde önemli role sahiptir. Hiç şüphesiz fıkıh hayatına etki eden Mâverâünnehir anlayışı, Kırgızların İslami hayatlarında da önemli etkiye sahiptir. Karahanlılar zamanında İslam’ı kabul eden Kırgızlar, bu etkiye sahip olarak, İslam’ın fıkhi yönü olan ibadet ve muamelat hükümlerini hayatlarında uygulamışlardır. Mâverâünnehir fıkıh anlayışının, İslam’ı kabul eden sünni Kırgızların ibadet hayatını nasıl şekillendirdiği örneklerle açıklanacaktır.

Anahtar Kelimeler:

The Influence Of The Fikih Culture (example From Kyrgyzstan)
2016
Yazar:  
Özet:

Mâverâünnehir, "out of the river"; is a region that is used in the meanings of "chayard" and remains between Amuderya (Ceyhun), Siriderya (Seyhun), especially where the Turks live and today where Uzbekistan, Tacikistan, Turkmenistan and Kyrgyzstan. The cities of Semerkant and Buhara, where the Islamic civilization developed, are also located in this region. Islam has been spread to different places in the world since the time of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and one of these places, the Mâverâünnehir, has become one of the centers of the knowledge and civilization of Islam. The Islamic religion is the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, the religion of the Islamic world, and the religion of the Islamic world. The Islamic religion is the religion of man, and the religion of man is the religion of man, and the religion is the religion of man. In the history of knowledge and knowledge, the Mâverâünnehir, who has grown up with knowledge and knowledge in the Islamic sciences, and especially in the field of fıkıh, the Islamic law. Those who are in the midst of the covenant, and those who are in the midst of the covenant, and those who are in the midst of the covenant, and those who are in the midst of the covenant, and those who are in the midst of the covenant, and those who are in the midst of the covenant, and those who are in the midst of the covenant. The fighteous culture formed in the Mâverâünnehir region, as in the fighteous life of the Muslims at the time, has an important role in adopting the Hanefi concept, especially today. There is no doubt that the understanding of the Mâverânehir that affects the fighteous life has a significant influence on the Islamic life of the Kyrgyz people. Those who accepted Islam at the time of Karahanis, with this effect, have applied the provisions of worship and treatment, which is the fictional aspect of Islam, in their lives. It will be explained by the examples of the understanding of the fiction, the Sunnah who accepts Islam will form the worship of the Kyrgyz people.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi