Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
GÖRÜNTÜLEME
2

Eseri Dinleyin
Alıntı Yap
Paylaş
TIPOGRAFININ GAZETELERIN GÖRSEL KIMLIĞI VE GÜVENILIRLIĞI ÜZERINE ETKISI KARŞILAŞTIRMALI BIR ANALIZ

2020 - Bekir KİRİŞCAN,Babacan TAŞDEMİR,Günnar YAĞCILAR TONGUÇ - https://doi.org/10.21602/sduarte.691292

Özet:The paper presents findings about impacts typographic order on the perception of the credibility of newspapers. The study is based on a comparative analysis between a group of selected English and Turkish newspapers. It is the main purpose to understand the influence of the elements of macro-typographic design over the perception of the credibility of newspapers, and thus, to have information about the effect of newspaper as a mere communication channel/form (medium) on its message (meaning). The analysis has two steps. The first step includes an evaluation on the design identity of newspapers concerning fundamental principles of design. In the second step, a group of participants are asked to evaluate front/index pages of selected newspapers’ printed and online editions in regard to their credibility and recognizability. As a general result, the findings endorse the notion that there is a strong relation between typographic design and the perception of reliability or seriousness as to the newspapers. Yet, this link becomes more obvious and potent if only the identity of the newspaper cannot be recognized from the content. Whereas English newspapers are more successful in forming coherence between their content and visual identity, and in carrying this to their online editions, Turkish newspapers become “anonymous” in a visual manner closer to “soft news” newspapers.

Anahtar Kelime:Visual Identity, Typography, Newspapers, Design, Credibility

Bu Yayına Atıf Yapanlar